ROBOTKA 2013

Dobro Czyńcy!

Bebe i kaczka oniemiałe po ubiegłorocznym zawrotnym odzewie na Robótkę 2012, odzyskały głos i  przecinają wstęgę Robótki 2013. (Dla celów statystycznych: Robótka powraca po raz czwarty. A listonosze z Niegowa prawdopodobnie od listopada popijają melisę na uspokojenie i gromadzą plastry na odciski.)



Rok temu było tak:
klik raz!
klik dwa!
klik trzy!
klik cztery!
klik pięć! (patrz: Paczka z Japonii)

Kto pisał z nami wcześniej, ten wie, o co chodzi i może już ostrzy ołówki i szuka słów ciepłych, które rozgrzeją serducha bardziej niż elektryczny piecyk (Z góry dziękujemy wielce wzruszone, że od kilku tygodni ślecie pytania: kiedy? czy już?! I dlaczego jeszcze nie?!). Tym, którzy trafili tu dziś po raz pierwszy, należy się wyjaśnienie.


W Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci w Niegowie mieszka pięćdziesięcioosobowa gromadka podopiecznych – od nieletniego drobiazgu po srebrnowłosych seniorów. Wszyscy oni - intelektualnie, a często również fizycznie niepełnosprawni - z najróżniejszych przyczyn znaleźli w Niegowie swój dom na resztę życia. Takie dzieciaki-starszaki.



Wielu z tej gromadki zdaje sobie sprawę ze swej odmienności i bardzo ją przeżywa. Wielu z nich nie ma już nikogo, kto by o nich pamiętał, niektórzy nigdy nie mieli. Choć rodziny nie da się zastąpić, na szczęście przyjaciół można zawsze sobie znaleźć.

Stąd i nasza prośba.
Zaprzyjaźnijcie się.
Poprzez kartkę świąteczną.
Do konkretnego mieszkańca.

Ze słowami prostymi i pisanymi od serca.
Niech każdy z nich przez chwilę poczuje się ważny, wyróżniony, wybrany i dostrzeżony.

Ślijcie z Polski, z zagranicy, z krańców świata, z nowoodkrytych galaktyk.
Każda kartka waży tyle samo.
Czyjś uśmiech.

A do tego solidnie dokłada odbiorcy do poczucia własnej wartości (Czy to nie fajne?).
Oni nie umieją czytać, ani liczyć.
Wasze życzenia będą im czytać opiekunowie.

Wszystkie formy artystycznego wyrazu są dozwolone. Piszcie prozą, wierszem, rymujcie po częstochowsku (szczególnie dla Urszuli), wysyłajcie życzenia w wersji audio, a jeśli zabraknie Wam słów rysujcie – serca, słońca, uśmiechy. Potnijcie na kartki futro ze sztucznego susła, odetnijcie konar Waszej choince lub zanurzcie długopis w olejku z pomarańczy, tak by kartkę można było "czytać" ręką, nosem, czy policzkiem. Zróbcie kartkę na szydełku lub wytnijcie życzenia na świątecznym pierniku. Nie stawiamy żadnych granic Waszej wyobraźni!

Ślijcie zatem i nie martwcie się, czy dla każdego będzie po równo. Pamiętając, ile dobrych słów spłynęło do Niegowa w ubiegłych latach, wierzymy, że i w tym roku dla każdego wystarczy z górką. Niegowiacy rozpytywani na okoliczność "kto dostał najwięcej?" odpowiadają radośnie: ""WSZYSCY!"


Do tego, uprzedzając pytania, w jedną kopertę można włożyć wiele kartek.

Prosimy o kartki z życzeniami. Jeśli chcecie dołączyć świąteczny podarek – śmiało! Niech Wam w tym pomoże załączona charakterystyka głównych bohaterów i bohaterek. Prosimy jedynie, pamiętajcie, nie konkurujemy z akcjami formatu "Szlachetnej Paczki". To nie nasz kaliber. O codzienne potrzeby Niegowiaków dbają ich opiekunowie. Nie trzeba zatem ryżu, mąki, czy proszku do prania, tu potrzeba bardzo konkretnego potwierdzenia, że ci ‘inni’ nie są odrzuceni, że są ważni dla naszego "normalnego" świata.

Cóż oferujemy Wam w zamian?

- Ich radość, jaką tylko oni potrafią się cieszyć. Trudno ją opisać, ale może zdjęcia zdołają uchwycić choć fragment.
- Ich pamięć o Was w wieczornych pacierzach.
- I nasze głębokie, kaczki i Bebe, przekonanie, że TAKIE dobro zawsze wraca do właściciela. Rozmnożone i dorodne jak wystawowe króliki z rodowodem.

To, co?
My piszemy.
A Wy?

I oby i tym razem dało radę, bo oni tam czekają.
Jak nikt na świecie.



--- Szczególiki ---

Jesteśmy tu:

*       Facebook

*       Blog Bebe (bebeluch.blogspot.com)

*       Blog Kaczki (la-terra-del-pudding.blogspot.com) (w tym roku skutkiem nieprzemyślanej zmiany klimatu ‘z deszczu pod rynnę’, kaczka może mieć przejściowe, obiektywne trudności w dostępie do sieci, zatem jeśli nie odpowiada na pytania w ciągu 48h, proszę uderzać do Bebe)


Czy można powyższe kopiować, linkować, przesyłać dalej?
Trzeba :-)
Sztandar także.

W tym roku reklamują Robótkę 2013 następujące blogi:
(tu zostawiamy miejsce na reklamę Twojej reklamy)

klik,(Moje Waterloo)
klik, (Niech sie dzieje)
klik, (Te momenty)
klik, (Od rana do wieczora)
klik, (Ja kk)
klik, (I z czym do ludzi)
klik, (Funita)
klik, (Takie tam)
klik, (Zabka anarchistka) 
klik, (Magbod)
klik, (Geba w niebie)
klik, (Szydeleczko)
klik, (Robotki reczne)
klik, (O tym ze)
klik, (Potravel)
klik, (Czytanie przy kominku)
klik, (Yellow Mleczyk)
klik, (Usmiechnij Wszechswiat) 
klik, (Zielona Mi)
klik, (Koszyczek)
klik, (Poradnik Poloznej)
klik, (Projekt Londyn 2014)
klik, (Misiowy Zakatek)
klik, (Wielodzietni)
klik, (Tulaj)
klik, (Robootkomania)
klik, (Kiedy raczki sie nudza)
klik, (Matka od Aniola - maratonczyk Robotki ;-)
klik, (Niejedno) 
klik, (Co ty masz na glowie?!) 
klik, (MagOOmama)
klik, (Mysia Norka)
klik, (Iwona create)
klik, (Amelia w krainie Deutschland) 
klik, (Zorkownia - fanpage)
klik, (Mamabu - fanpage)
klik, (Absurdalia)
klik, (Fasola z Papryka - fanpage)
klik,(Blue Bicycle) 
klik, (Zimno - fanpage)
klik, (Yosew Photography - fanpage) 
klik, (Moj Syn Franek) 
klik, (Motyle chwile)
klik, (Obrazy i Slowa)
klik, (Zielono-niebieskie zapieprzajki)
klik, (Z widokiem na...)
klik, (Za moimi drzwiami)
klik, (Deszczowy dom)
klik, (Monika na hamaku)
klik, (Z energii)
klik, (Mamabu)
klik, (Rowerowe porady)
klik, (Jak oszczedzac pieniadze)
klik, (Gzegzolka)
klik, (Two tea to room two two)
klik, (Agatownik)
klik, (Moja art-terapia)
klik, (Bizuteria i inne robotki)
klik, (Mamelkowo)
klik, (Teatralna)
klik, (Kwiatkosia hand made)
klik, (Moje pasje)
klik, (Dream Myshu Dream)
klik, (Blaski codziennosci)
klik, (Ramie w ramie)
klik, (Stopy zastygle w biegu)
klik, (Spojrzenie kobiety)
klik, (Lasche Junk) i koniecznie tu: klik 
klik, (Absolutnie Nieperfekcyjna)
klik, (Eksperyment z przemijania)
klik, (Aneta Anabelka)
klik, (Moja tworczosc)
klik, (Pisany myslami)
klik, (Stowarzyszenie Edukacyjne 'Piatka' - fanpage)
klik, (Lakurra)
klik, (Forum Ogrodnicze)
klik, (Piekielnie)
klik, (Czas gentlemanow)
klik, (Szydeleczko)
klik, (Komponujac siebie)
klik, (Postcrossing)
klik, (Drzwi do lata)
klik, (ArtGrupa ATC)
klik, (Klasa 2015)
klik, (Moje wedrowanie - tu rowniez o tym, ze coraz wiecej osob dostrzega potrzebe podnoszenia na duchu slowem. Krzepiace!)
klik, (Slono mi)
klik, (Dziennik frazeologiczny)
klik, (Ksiazki zbojeckie)
klik, (Yosew Photo)
klik, (Kobieta o finansach)
klik, (Tul mnie)
klik, (Szepty w metrze)
klik, (Kislowa)
klik, (Papier i nitki)
klik, (Rekodzielo Etoile)
klik, (Babuchowe robotki)
klik, (Swiat wedlug Basi)
klik, (1blusia1)
klik, (Agata)
klik, (Forum Vitalia)
klik, (Gadu Gada)
klik, (W pokoju na poddaszu)
klik, (Katerina cala ja)
klik, (Ana Landrow)
klik, (Joolaa Miszmasz)
klik, (Strzepki i okruchy)
klik, (Tominowo)
klik, (Miszelkowy schowek)
klik, (W pracowni u Pati) 

oraz Robotka in progress (uwaga! za nadmiar wzruszen Komitet nie odpowiada!)
klik, (Lasche)
klik, (Te momenty)
klik, (Stowarzyszenie Piatka)
klik, (Projekt Londyn)
klik, (Tulmnie.pl)
klik, (W pracowni u Pati)
klik, (Agata) 
klik, (Papierkowa strona Dobroslawy) 
klik, (Tworze, bo lubie)



UJAWNIAJCIE się, nosiciele wirusa dobra i radości! Potrzebujemy pandemii!

Czy trzeba się martwić, że wysyła się tylko do jednej osoby?
Że może nie wszyscy dostaną, a inni będą zazdrościć? Liczymy, że odzew będzie tak entuzjastyczny, że życzenia dotrą do każdego. Dlatego i prośba, aby innych gorąco namawiać do słania. Żeby tych, co tak bardzo czekają, nie zawieść.


Czy można dołączyć swój adres?
Można! Dziewczyny z Dwójki bardzo lubią rękami opiekunów odpisywać na listy.


OFICJALNY ADRES:

Dom Pomocy Społecznej dla Dzieci w Niegowie
Rodzinka...
dla...
Wierzbowa 4
07-230 ZABRODZIE




MIESZKAŃCY (w nawiasie wiek) - mówią Opiekunowie:
(Uprasza się o cierpliwość dla sztabu dezorganizacyjnego. Weryfikujemy i zbieramy brakujące szczególiki. Stay tuned!)



RODZINKA I
Chłopcy i Panowie zawsze ucieszą się z pachnącego kosmetyku (dezodorant czy pianka do golenia). A w szczególe:
Janusz  (53) -  to elegant z muchą przy koszuli (może mucha do kolekcji?); bardzo lubi muzykę i taniec.

Seweryn (28) - przystojny brunet, lubi puzzle (30 lub 60 elementów).
Arek (28) - pulchny facet kochający jeść. Lubi muzykę, przy której chętnie tańczy.
Rafał (23) - chłopiec z cechami autystycznymi. Lubi piłkę lub kręcącego bąka.
Paweł (33) - blondynek z zespołem Downa. Lubi klocki do składania (w rozmiarze Lego Duplo).
Mirek – mężczyzna w każdym calu (kolekcjoner sweterków w serek).
Ireneusz – cały okrągły rok lubi słuchać i nucić kolędy.
Zdzisiek – lubi męskie zapachy.
Marek – ćwiczy dłonie, więc dla niego wszystkie miękkie piłeczki, itp.
Marcin – lubi muzykę spokojną i refleksyjną.

RODZINKA II
Te kobietki małe i duże zawsze lubią kosmetyki; nie jakieś wyszukane, proste: żel pod prysznic czy mydełko. A także wszelkie babskie dodatki – fajna czapeczka, rękawiczki czy spinki do włosów. A w szczególe:
Gabrysia (60) – „starsza pani” ucieszy ją kosmetyk.
Maryla (44) - składa bardziej skomplikowane puzzle (do 500 kawałków). Lubi albumy na zdjęcia. Strojnisia, czasem przebiera się kila razy na dzień ;)
Jadwiga (53) – Uwielbia konie („żywe”), marynarzy i piratów. Haftuje i maluje. Z nabożnym szacunkiem traktuje to, co dostaje w prezencie.
Gosia (37) – rodzinkowa modelka i elegantka, od włosów, przez garderobę, po paznokietki we wzorek i kolorek.  Lubi wyszywać (mulina, wełna i różne wzory do wyszywania mile widziane).
Urszula (46) - jest niewidoma i jeździ na wózku, co jej nie przeszkadza „uczyć się” kartek dotykiem. Wystarczy jej opowiedzieć, co jest na kartce, a rozpozna ją bezbłędnie wśród innych. Jest skarbnicą wierszyków, uwielbia uczyć się ich na pamięć. Na bank i na wieki zapamięta imiona i nazwiska nadawców kartek.
Ewelina  (20) -  nie chodzi, ale na wózku przemieszcza się jak błyskawica. Największa gaduła w rodzince. Przepada za muzyką, ciastoliną i kolorowankami.
Ania S. (26) – brunetka,  radosny duży skrzacik na wózku. Lubi to, co „dziewczyńskie”.
Ania P. (26) – blondynka, o pięknych niebieskich oczach. Podpatrzone, że bardzo lubi się przytulać i głaskać – coś do przytulania i głaskania?
Halinka (31) – gdy pytać Halinkę, co chciałaby dostać od Mikołaja albo na urodziny, zawsze odpowiada „Nie wiem” i wzrusza przy tym jednym zdrowym ramionkiem. Gdy pytać dalej – zarzuca łapkę na szyję pytającego i zgniata ją w uściskach. Ucieszy ją wszystko. Uwielbia banany i wszystko, co bananowe. Zawsze ogląda dobranocki, więc zna się na bohaterach. Lubi też siadać na kolanach, co z roku na rok wychodzi Kaczce gorzej, ale jeszcze dajemy radę... 
Basia T. (60) – ucieszy ją mydełko, pachnidło, czy inny kosmetyk; bluzka, sweterek w rozmiarze L?
Grażynka (44) – chodzący uśmiech i chichocik. Grażynkę ucieszy jakieś pachnidło lub inny kosmetyk.
Agnieszka  (21) - dziewczynka, którą dom w Niegowie postawił na nogi. Gdy tam trafiła – nie chodziła. Po bardzo intensywnej rehabilitacji Agnieszka powstała z wózka. Aga to nastolatka: lubi muzykę, kolorowanki, wylepianki, „babskie drobiazgi”.
Asia P. (19) - już nie mówi, nie chodzi, ma trudności z jedzeniem. Kartki/prezenty dla niej powinny stymulować zmysły: węch, dotyk, dźwięk etc.
Sylwia (33) - panna, którą uraduje każdy kobiecy drobiażdżek.
Marta (19) - słabo widzi i słabo słyszy, więc prezent powinien oddziaływać na zmysły. Dla utrudnienia: pluszaków ma nadmiar.

RODZINKA III
Chłopaki i Panowie z tej Rodzinki lubią ładnie wyglądać i każdy z nich pragnie mieć swoje „psik, psik” czyli dezodorant. A mieszkają tutaj:


Wojciech (56) – od lat dzielny opiekun maluchów w tej rodzince. Chudek i sucharek, zawsze ogolony na gładko. Może jakiś męski kosmetyk?

Wojtek Ty. (36) - ten kocha zegarki, radiomagnetofony i różne grające sprzęty.
Paweł (32)ucieszy go już sama kartka. Dla Pawła puzzle o dużych kawałkach albo książka z obrazkami.

Tomek K. (38) - ma niesamowite poczucie humoru. Lubi klocki, grające sprzęty (jakiś telefon?) i oglądać filmy (wesołe komedie)
Sylwester (41) - najbardziej lubi pomarańcze...ale i muzykę rozrywkową.
Przemysław (20) - to nasz gimnazjalista. Dla niego ciekawy film przyrodniczy lub kolorowa książka z dużymi obrazkami.
Leszek – zwany Lalą; Postawny mężczyzna, który najbardziej w świecie lubi kolorowe balony!
Piotr – nasz dwumetrowy Pan o sercu gołębim. Ze względu na wzrost, fajne byłyby dla niego spodnie sportowe lub sweter na 205 cm.
Darek – chłopiec niedowidzący. Lubi muzykę, chętnie uczy się krótkich wierszy.
Marcin – dla niego kolorowe książki z obrazkami.
Piotruś – chudziaczek; wszystko w rozmiarze M mile widziane.
Krystian – powinien ćwiczyć dłonie, więc dla niego miękkie piłeczki i podobne sprzęty.

RODZINKA IV
To same kobietki, które uwielbiają kosmetyki! To zawsze jest dobry prezent, choćby to było tylko pachnące mydełko. A w szczególe:
Bożena (58) – brunetka, przyozdabia się koralami i inną biżuterią. Lubi wszelkie babskie drobiazgi i ozdóbki.
Barbara M. (56) – dama sporych rozmiarów (XL?). Na zdjęciach często w sznurze pereł, we włosach opaska – babskie drobiazgi i ozdóbki mile widziane.
Ania Sz. (33)panna nad pannami. Lubi kosmetyki różnego rodzaju, nawet tusz do rzęs i cienie do powiek.
Asia P.  (44) – dama sporych rozmiarów (XL?). Najlepsza w wyszywaniu, więc ucieszy ją wszelki osprzęt do wyszywania (mulina, wełna, różne wzory itp.).

Jola (44) - panna robiąca na szydełku. A jak na piękną kobietę przystało lubiąca dbać o siebie i swój wygląd.
Ania N. (43) - lubi nawlekać różne korale na kolorowe nitki (duże korale).
Magda (17) - nastolatka lubiąca owocowe herbatki i kolorowe skarpetki
Aneta (31) - ta kobietka lubi przytulanki i to, co się da przytulić lub czym obtulić. Misie? Skarpetki? Poduszka? Kocyk?
Mirka – mała kobietka (152 cm) rozmiar M; wszystkie piżamy ¾, bo ma krótkie nóżki.

RODZINKA V
Dziewczyny i Panie z tej Rodzinki to najbardziej milusińskie dzieciaki! Panują tutaj typowe dziewczyńskie „maniery”- gumki i spinki do włosów oraz fajne dodatki. A w szczególe:
 
Agata (30)  i Malwina (28) - nie są siostrami, ale wszyscy traktują je jak bliźniaczki, stąd często ubierają się jednakowo (łatwo je dzięki temu rozpoznać na zdjęciach na stronie domu). Lubią pływać, brać udział w imprezach sportowych, kolorować i lepić. Ucieszy je „dziewczyńska” biżuteria, np. bransoletki na gumce, koraliki, albo gatki w rozmiarze L lub skarpetki 33-35.
Wiktoria (11) – maleńtas (152- 158 cm). Nie chodzi. Dla niej lalki, misie i zabawki, dziecięca biżuteria, książka o grubych kartkach.

Karolina (14) – bywa zazdrosna o Wiktorię :-), więc patrz wyżej. Lubi grające zabawki.
Tereska W. (62) – dobry duszek rodzinki, „starsza pani”. Od lat opiekuje się, pomaga i troszczy o maluchy. Zawsze za wszystko wdzięczna i ze wszystkiego zadowolona. Może kosmetyk? Żel pod prysznic? Fajne kapcie nr 37?

Ewa (24)ucieszą ją płyty z muzyką disco.
Mateusz (20)elegant. Jest porażony czterokończynowo, ale lubi słuchać muzyki (najchętniej polska biesiadna - żeby móc sobie jeszcze pośpiewać)  i oglądać ciekawe filmu przyrodnicze.
Ilonka (24) – to książki, książki, książki. Także kolorowe i duże klocki oraz słodkości.
Irena – Zimno jej w stopy. Ciepłe kapcie nr 37?
Weronika – najmłodsza nasza Mieszkanka, posiadaczka pięknych choć niewidzących oczu. Ucieszy ją grająca zabawka i ubrania w rozmiarze 134.
Beatka – dla niej fajna bluzeczka bez ozdób i guzików, gdyż dziewczyna ma sprawne palce i lubi wypruwać niteczki.

RODZINKA VI
To rodzinka, w której jest wielu dżentelmenów w krawatach i muchach, co to i panie przepuszczą w drzwiach, i w rękę pocałują. Zawsze ogoleni (co rodzi zapotrzebowanie na maszynki Mach 3) i wypachnieni. Wszyscy chłopcy i mężczyźni lubią męskie zapachy lub fajną muzykę oraz filmy.

Marcin (32) – znany jako szalony Marcin :-) Ma gadane, i śpiewane, buzia mu się nie zamyka. Jeśli nie mówi to znaczy, że śpiewa, a jak śpiewa to pieśni biesiadne. Improwizuje koncerty od ręki. Sam robi sobie konferansjerkę, sam układa teksty, sam gra na wyimaginowanych instrumentach. Gdyby tak ktoś podarował mu mikrofon... Marcin lubi też sport  - wszystko co związane z piłką nożną - i ma tysiąc pomysłów na sekundę.
Zbyszek K. (65), Tadeusz K. (61) i Stanisław K. (58) – to bracia dżentelmeni w krawatach, witają gości, oprowadzają po domu i cmokają damy w ręce. Ucieszy ich wszystko, co doda im tego dżentelmeństwa oraz muzyka biesiadna.
Zbyszek Sz. (50) – prawa ręka dyrekcji. Nadzoruje, pilnuje, pomaga w gospodarstwie, interesują go różne techniczne gadżety od latarki po kosiarkę :-) Ma swój własny magnetofon, a w nim pieśni biesiadne.
Krystian (20) - ma 158 wzrostu, ale jest taki troszkę grubiutki, wiec nosi rozmiar M. Lubi układać puzzle, oglądać książki z obrazkami i filmy dla dzieci.
Michał (63) - Świnki! Prosięta. Michał tak je kocha, że odmówił partycypowania w życiu wiecznym, jeśli po tamtej stronie nie będzie chlewika z inwentarzem.

Andrzej K.(62) - lubi zwierzęta: opiekuje się kozami i kotami Domu w Niegowie.  
Andrzej P. (48) - miłośnik wszystkiego co słodkie, tylko że ma nadwagę. A oprócz tego lubi książki z obrazkami - wyraźnymi i dużymi.
Staszek W.  (46) - lubi rysować, a więc ucieszą go kredki, kolorowe długopisy i zeszyty lub blok, ewentualnie puzzle (100- 260 elementów).
Rafał S. (34) - lubi sprzęty typu siekierka, śrubokręty. Szczytem marzeń Rafała byłaby np. skrzynka majsterkowicza, ale taka poważniejsza (nie plastiki), gdyż Rafał sam w sobie jest poważnym mężczyzną.

Tomasz Cz. (41) - to nasz podręczny komputer - pamięta wszystkie ważniejsze daty. Wybiega też do przodu i podaje nam, kiedy będzie Boże Narodzenie lub Wielkanoc, i to konkretnie, jakiego dnia. Lubi słuchać muzyki (jest niewidomy).
Adam D. (40) - to gość, który ciągle jest niezadowolony, więc zupełnie nie wiemy, co sprawiłoby mu radość. Nawet jak ma imieniny i dostaje różne prezenty, to i tak ma swoją filozofię na NIE. Może komuś uda się znaleźć kluczyk i do Adama?
Przemysław W. (29) - lubi różne sprzęty elektroniczne, dobrą muzykę taneczną, ciekawe filmy (wojenne i przygodowe).
Andrzej M. (44)nasz nadworny grajek, zagra każdą melodię (jest niewidomy). Może flet prosty albo fajny kot do przytulania (bardzo lubi koty).
Janek B. (52)opiekun rodzinkowego pieska –Kuby oraz papug (nimfy i faliste)- a może jakiś pokarm dla nich? To też byłaby radość!; pomocna dłoń we wszystkich sprawach rodzinki; lubi tez dobre filmy przygodowe
Julek - nasz najstarszy Mieszkaniec. Dobry gospodarz. Lubi rozpinane swetry rozmiar XL.

RODZINKA VII
Chłopaki z „siódemki” cieszą się zawsze z kosmetyków (dezodorant? maszynka do golenia?)

Adam T. (53) – miłośnik samolotów i samochodów, puzzli i książek o samolotach i samochodach.
Jan Ś. (55) – rok dostał zielone światło na zgromadzenie świątecznego arsenału – karabin, pistolet, strzelba (byle atrapy) :-)
Piotr D. (48) – niskiego wzrostu (158 cm), postury chłopczyka. Elegancik i pedancik, może krawat?

Piotruś – zwany Kotlecikiem. Lubi muzykę biesiadną.
Paweł – lubi grające sprzęty i płyty z muzyką disco.
Krzysiek – miłośnik kolorowych książek.
Roman – zmyślny facet, który lubi płatać figle. Amator kruchych ciasteczek.
Jacek – uwielbia paski do spodni i zakłada je do każdych spodni, nawet do piżamy ;)
Łukasz – chłopiec z cechami autystycznymi. Uwielbia kolorowe piłki.
52 comments on "ROBOTKA 2013"
  1. U mnie również:) Pozdrawiam robótkoczyńców:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niech Muzy od Zyczen Swiatecznych sprzyjaja! :*

      Delete
    2. Dora, dawaj linkę to cię umieścimy na tablicy zasłużonych (bo mi się samo nie otwiera).

      Delete
    3. http://takietam1.blox.pl/html

      :) dziękuję

      Delete
  2. Dołączam się 3 raz :) juhu !

    Edzia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sie nalezy legitymacja kombatanta :-) :*

      Delete
  3. I ja dołączę :) Wspaniały pomysł! Taki spersonalizowany prezent to niesamowita rzecz! Oby jak najwięcej ludzi wzięło udział! Banerek już u mnie wisi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super! Komitet Dezorganizacyjny caluje dubeltowo!

      Delete
  4. Replies
    1. Oj, podnosisz poprzeczke Kartkotworcom! :-)

      Delete
    2. no proszę Cię, bo się czerwienie ;)

      Delete
  5. Całym sercem jestem z Wami... i oczywiście dołączam :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekujemy. Niech Muza Szydelka pozwoli wydziergac slowa cieple jak welniana czapa z pomponem :-)

      Delete
  6. Ja też się dołączam, już zamieściłam informacje na swoim blogu. Pozdrawiam serdecznie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mleczyku-Imienniku, niech leca cieple slowa jak oczka lewe i prawe :-)

      Delete
  7. Witam serdecznie, chciałam zapytać do kiedy można wysyłać kartki ?? Gdzieś na fanpage'u na FB przeczytałam, że do 24 listopada... Mam nadzieję, że jednak termin jest dłuższy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ten 24 listopad to pomyłka fejsbookowa. Kartki można wysyłać do Świąt, ale i po będą radością. Do dzieła! Sztab pozdrawia!

      Delete
  8. Ja też chętna. Link już u mnie na blogu jest. Pierwszy raz ale kiedyś musi być pierwszy.

    ReplyDelete
  9. Ja też pierwszy raz, ale z największą przyjemnością:) Pozdrawiam Was cieplutko Dziewczyny!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekujemy i zaprawde powiadamy - WARTO!
      Tylko trzeba pozniej pamietac o unikach, lub noszeniu kasku, bo bumerangi radosci wracaja w najbardziej niespodziewanych momentach :-)

      Delete
  10. Jak w zeszłym roku, deklarujemy, - pan Jan B. z rodzinki VI !!!!! :)
    pomyśli się też o jakimś drobiazgu dla "strojnisiek" - ale rozdysponowanie zostawię już opiekunom rodzinek, by dla każdego cos pięknego trafiło!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaraz informuje Bebe, ktora prowadzi analogowy wykres popularnosci :-)
      A w imieniu komitetu dezorganizacyjnego - przeogromna buzka!
      :*

      Delete
  11. a skoro jest taki wykres - czy mozna by prosic o wskazówke odnośnie do tych dotąd najmniej popularnych? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cytuje bebeluszka:

      'Komitet wita chlebem i solą!
      A wybrać można podług serca, tego kto w oko pierwszy wpadnie. Dubel darczyńców akurat nie szkodzi, niech z Robótką będzie jak w prawdziwym domu - nie musi być każdemu po równo i tak samo. Chętnie widziani są też kartkowicze powracający w przyszłym roku, a nawet i bez święta, czyli od czapy bez okazji. Stąd prośba o zaprzyjaźnienie się z jednym konkretnym Niegowiakiem.

      Mimo wszystko podaję potencjalnych adresatów cieszących się małą popularnością:

      Rodzinka I: Janusz, Seweryn, Rafał i Mirek

      Rodzinka III: Wojciech, Wojtek Ty., Sylwester, Przemysław, Leszek, Piotr, Darek i Piotruś

      Rodzinka IV: Barbara M. i Aneta

      Rodzinka VI: Zbyszek K., Tadek K., Stanisław K., Andrzej K., Rafał S., Tomek Cz., Adam D., Janek B.

      Czuj Duch! Znajomi niech też poczują! Parzymy sagan herbaty!'

      Delete
    2. To my wysyłamy do pań z IV :-)

      Delete
    3. Obcalowujemy w zamian! :-)

      Delete
  12. I u mnie jest informacja, pozdrawiam :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niby slono, a nam tu od reki SLODKO!
      Dzieki! :-)

      Delete
  13. Zaraz pędzimy wysłać kartki do Tereski W i Andrzeja M;-) Pozdrawiamy (http://kakao.aei.pl)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaraz przesylam do analogowego arkusza trendow popularnosci :-)
      Dziekujemy! Wznosimy toast na czesc kubkiem kakao!

      Delete
    2. I my do Tereski W paczkę wysłalim i do Bożenki jeszcze.
      Ale, ale, przecież od przepychu jeszcze nikt się nie zes... tarzał, prawdaż? ;-)

      Delete
    3. Ach, paczkotworcy! To bedzie radosc!
      ... ani rowniez nie zes... markal
      :-)))

      Delete
  14. Dołączam - informacja już u mnie na blogu.Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fenomenalnie, Robotka tuli Robotki! :-)

      Delete
  15. Trochę przespałam moment przecięcia wstęgi, ale już się poprawiłam, Info u mnie na blogu i zaraz ruszam w miasto po kartki i podarki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Witamy w gangu Robótkowym! Tniemy wstęgę w bałwanki na Twoją cześć! ;) Zapodaj listę wybrańców do celów statystycznych, to zapiszemy sobie w kajeciku.

      Delete
  16. Wysyłam podusię Anetce z rodzinki IV :-)) pozdrawiam serdecznie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulimy tulimy!
      Spisuję sobie skrzętnie do kajecika statystyk.

      Delete
  17. A my wysłaliśmy psik psik dla Wojciecha z R III i Tadka K. z R VI, a dla Anety z R IV rękawiczki :) P.S. Możemy prosić o daty urodzin w/w osób? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beda, beda! Wytrzasamy wlasnie z Dyrekcji :-) Stay tuned!

      Delete
  18. A ja w tym roku z poślizgiem... paczka będzie gotowa dopiero po nowym roku :( Mam nadzieję, że to nikomu nie przeszkadza... a żeby było wtedy sprawiedliwie, to dla każdego coś mam :) Bo ja o Was cały rok myślałam i zbierałam drobiazgi. Pozdrawiam
    Aga S.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alez nie ma zadnego embarga na noworoczne dostarczanie paczek! Jesli na Trzech Kroli to z hiszpanska tradycja, jesli na Wielkanoc to dopasujemy tradycje!
      Dla wszystkich?! Powietrza, kaczce, powietrza, bo ja przytkalo!

      Delete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. Ojj szkoda że dopiero dzisiaj na Was trafiłam :/ tą robótkę zdaje się przespałam :( a czy na Wielkanoc też kartki słać będziem ? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alez Robotka jest bezterminowa i nie do przespania :-) Robotka trwa caly rok, my jedynie poruszamy pospolite ruszenie przed Wigilia, zeby entuzjazm nie stezal, jak galareta z karpia. By uspokoic wyrzuty sumienia proponuje wyluskac sobie ze spisu jednego Ancymona/Ancymonke i uderzyc do Bebe po date urodzin/imienin. Ma ci ona wszystko spisane w specjalnym notesiku. A potem to juz wystarczy popelnic kartke urodzinowa, nalepic znaczek, wyslac i spac spokojnie :-)))

      Delete
  21. Kaczko, ja się oczywiście przyłączam - do akcji (już zacieram rączki z radości wymyślania kartek) i do reklamowania (zaraz wstawiam sztandar na bloga), puściłam już info na FB.

    ReplyDelete
  22. Karteczki juz wyslane! Ja co prawda bloga nie mam, ale podaje dalej na Facebook'u.

    ReplyDelete
  23. I ja dołączę :) Wspaniały pomysł! Taki spersonalizowany prezent to niesamowita rzecz! Oby jak najwięcej ludzi wzięło udział! Banerek już u mnie wisi :)

    ReplyDelete